Lees nu: WHAT WE WEAR: matching badpakken voor mama en dochter

WEEKLY SNAPS #14: GIRLS ONLY MINI BREAK

9 april 2018

weekly snaps 14 2018 wekelijkse dagboek pasen verjaardagsfeestje center parcs vakantie trakteren traktaties kleuter juffrouw maastricht mama mamablog moeder baby kleuter MAMA to the max

Deze week heb ik er een bomvol fotodagboekje van gemaakt hoor. Ik heb zoveel leuke foto’s gemaakt die echt in het dagboek terecht moeten komen voor later. Wat was het spannend….Maxime mocht voor het eerst trakteren op de basisschool. We waren allemaal wel een beetje gespannen. Gelukkig was het in de klas één groot feest en voelde Maxime zich enorm jarig. Van woensdag tot en met zondagmiddag zijn we naar Center Parcs geweest. Ook hier was ik wel een beetje gespannen om, want ik was erg benieuwd wat me te wachten stond. Hoe we het gehad hebben? See for yourself. Veel SNAP plezier!

Maandag

paasbrunch

Na alle drukte van Maxime haar verjaardagsfeestje en het grote mensen feest op Eerste Paasdag, besloten we op Tweede Paasdag een grote chilldag ervan te maken, met als start een heerlijke paasbrunch.

hulpje

In de namiddag deden we boodschappen omdat Maxime de dag erna zou gaan trakteren en we daarvoor veel fruit nodig hadden. Met een gezin van 6 mensen heb je aardig wat boodschappentassen vol iedere week. Gelukkig had ik een goed hulpje bij het inruimen.

chillen

We waren allemaal nog wel wat moe van het drukke weekend en daarom gingen de meisjes ook vroeg naar bed. Maar eerst nog even knuffelen en spelen met papa op de bank.

Dinsdag

let’s do this

Maxime en ik waren er klaar voor. Om 07.00 uur waren we al aangekleed en begonnen we met het maken van haar schooltraktaties. Wil je precies weten welke traktaties ze uitdeelde en hoe simpel je deze maakt? Klik dan hier.

meehelpen

“Ik doe de chocorolletjes wel, mama.”

resultaat

En uiteindelijk waren we best wel trots op het resultaat. Mooi hè, die kleuren.

speciaal

Maxime wilde niet dat ik wegging en ik moest haar ook helpen met uitdelen. Ik vond het stiekem helemaal niet zo erg, want nu kon ik echt meemaken hoe het ging in de klas. Ik had de tranen in mijn ogen staan. De juf deed het zo leuk. Vooral de weekvlog kijken deze week!

lunch

En na alle commotie en de drukke ochtend, besloot ik niet naar kantoor te gaan, maar lekker even te gaan lunchen met Deesje. We hebben een favoriet nieuw lunchtentje. Van Wijck heet het en het is maar 5 minuutjes van het station in Maastricht.Deze zeker even noteren voor als je een keer in het Zuiden bent.

Woensdag

prinses

Na het sporten door naar de kapper. Ze had een kleine verrassing voor me. Een prachtige diadeem die misschien wel iets is voor in mijn haren tijdens de bruiloft. Wat vind je ervan? Ik voelde me ineens een echte prinses (met wallen hihi).

hallo center Parcs

En hallo Center Parcs, wat hadden we ernaar uit gekeken om hier naartoe te gaan. We zijn naar Het Meerdal geweest in Noord-Limburg. Een prachtig park in de bossen. Deze foto nam ik bij aankomst en je ziet hier het uitzicht vanaf ons terras. Prachtig!

my girls

Dit keer waren we niet met z’n viertjes op vakantie, maar had ik mijn twee goede vriendinnen Noortje en Roxanne en hun kindjes meegevraagd. Ook hier had ik me zo op verheugd. Even q-time met je vriendinnen, zo bijzonder!

spaghetti

Nadat we een klein rondje over het park waren gelopen was het al tijd voor het avondeten. Noortje had zelfgemaakte spaghetti bolognese bij en die smaakte goedddd!

Donderdag

jeugdsentiment

‘s Ochtends gingen we al vroeg de deur uit. We hadden namelijk besloten om in de Market Dome te gaan ontbijten. Maxime vond de vissen, schildpadden en papegaaien zo gaaf. Ze keek haar ogen uit. En ik ook trouwens met het nodige jeugdsentiment erbij. Ik weet nog zo goed hoe leuk ik dit vond toen ik er zelf als kind kwam.

breakfast

Dit was vroeger echt niet hoor, maar tegenwoordig kun je gewoon genieten van de luxe van een hotel. We konden voor maar 9,95 euro p.p. en 6,95 per kind deelnemen aan het uitgebreide en verse ontbijtbuffet. In de weekvlog kun je dit buffet goed bekijken. We waren meer dan aangenaam verrast!

tropisch

En na het ontbijt stond een dagje zwemmen in het subtropische Aqua Mundo op de planning. De meiden hadden zich hier zo op verheugd. Ik ben normaal niet zo van het zwemmen, maar dit wilde ik Maxime toch niet misgunnen.

waterval

Samen hadden we de grootste lol. Terwijl Lilouke een middagdutje deed en Roxanne oplette, konden Noortje en ik samen met de meisjes de wildwaterbaan en de glijbanen onveilig maken. De meiden schreeuwden het uit van plezier en dat deed me zo goed. We genoten van en met elkaar.

en door

Lilou deed alweer een dutje (waarschijnlijk door al die vele indrukken) en Maxime was niet te stoppen. “Wat gaan we nu doen?”, vroeg ze gelijk toen we uit het zwembad liepen.

my ride

Terwijl de meisjes speelden in de binnenspeeltuin en daar ook werden geschminkt, haalde ik onze bolide op voor de komende dagen. Was dat niet even luxe!

big fun

Ik kwam terug en Maxime was prachtig geschminkt. Even een plaatje met ons drieën vastgelegd. Zo fijn om echt even zoveel tijd samen door te brengen.

oeps

Omdat we zo te spreken waren over het ontbijtbuffet hebben we ‘s avonds ook het dinerbuffet uitgeprobeerd. En OMG…..het was geweldig. Niet alleen was overal aan gedacht voor de kinderen, ook voor de volwassenen was er volop vers en gezond eten. Dit toetjesbuffet was echt het einde. Ik ging er dan ook helemaal voor. Doei afvalrace, klonk het in mijn hoofd;).

kids disco

En ik denk dat we ‘s avonds één van de leukste momenten van de week hebben meegemaakt. We waren bij de kids disco en de meisjes vonden het echt geweldig. En helemaal op het einde werd er een verhaaltje voorgelezen. We zaten samen met de meisjes op de grond, ze vielen half in slaap en ik had de traantjes in mijn ogen staan van geluk.

Vrijdag

toverland

We waren door Toverland uitgenodigd een dagje te komen toveren. Ik was er nog nooit geweest en Roxanne en Noortje ook niet, dus we waren erg benieuwd. Het pretpark ligt ongeveer 15 miuutjes rijden van Center Parcs Het Meerdal.

indoor

Leuk aan dit park is dat binnen ongeveer even groot is als buiten. Mocht het dus slecht weer zijn, heb je binnen ook nog een heleboel.

my girls

Het zonnetje kwam door en daar werden we heel blij van.

nog een keer

Het was totaal niet druk in het park en daarom mochten de meisjes vaak blijven zitten in de attracties om nog een rondje te gaan. Boffen was dat.

happy girl

Ik vroeg aan Maxime of ze het leuk vond en haar antwoord was: “superrrrr leuk”. Nou, duidelijker kon ze niet zijn.

moekes

Maar tegen vijven was dit meisje in één keer toch wel heel moe en wilde ze even knuffelen bij mama. We besloten dan ook langzaamaan te vertrekken.

voldaan

De meisjes in bad gedaan thuis, nog even samen de dag afgesloten en toen vielen ze echt om.

mamatijd

Alhoewel wij ook moe waren van zo’n dag, wilden we toch ook even wat mama tijd samen hebben. Het was zo lekker nog buiten dat we op het terras konden zitten. Dat wijntje smaakte wel!

Zaterdag

Het Meerdal

We liepen weer naar het ontbijt en het park lag er prachtig bij.

creating memories

Het was nog een hele kunst om een groepsfoto te maken. De kinderen wilden alleen maar spelen en hadden echt geen zin om stil te gaan staan voor een foto. Uitiendelijk is het toch gelukt. We hebben besloten dat dit de cover wordt van ons vakantieboek;).

ons kleintje

Dit kleintje wilde gelukkig lekker veel bij mama tuttelen. Het zand vond ze veel te eng om in te gaan zitten.

zara

Op instagram vroegen velen waar mijn leuke sandalen van zijn. Ik kocht ze vorige week bij de Zara en ik geloof dat ze zelfs maar 20 euro waren! Of ze heerlijk lopen? Ja! Echt een aanrader.

hey zon!

We wilden eigenlijk nog vanalles gaan doen, maar de kinderen hadden het zo naar hun zin en smeekten ons zelfs om lekker te mogen spelen in het zand en de speeltuin. We vonden dat de kinderen geijk hadden en lieten ze lekker spelen. Uitiendelijk gaat het erom dat iedereen plezier heeft en geniet. Ik had nooit gedacht dat Center Parcs gezinnen zo’n goed gevoel kan geven. Het is echt zo: kinderen blij, ouders ook blij.

golfkarretje

‘s Middags zijn we wel nog een rondje gecrosst over het park met onze gave golfkar.

smile

Kun je zien dat we de grootste lol hadden met z’n allen.

strike a pose

Door het golfkarretje hebben we het park goed kunnen zien. We kwamen echt op hele mooie plekjes.

cuties

Trots ben ik op deze 2.

vestje uit

Het werd zelfs zo warm dat het vestje uit kon.

wine o’clock

In de namiddag gingen de kindjes naar de kidsclub en dat betekende wine o’clock voor de mama’s. Wat was dat genieten zeg. Zonnetje, 24 graden, kids onder de pannen en wij met het hoofdje omhoog en de oogjes dicht genieten van een momentje rust.

kidsshow

Aan het einde van de kidsclub was er een circusuitvoering waaraan de meisjes meededen.

trots

Wij trotse mama’s zaten natuurlijk front row ;).

my girls

En daarna weer snel naar buiten, de zon in. Ik probeerde Lilou te laten wennen aan het zand, maar dat lukte niet echt. Maxime wilde me graag helpen, maar ook dat mocht niet baten. Iemand nog tips?

waterpret

Het was zelfs zo warm dat ze met de voetjes in het water wilden. Het leek eventjes hoog zomer.

lieverdje

Wat wordt ze groot ineens…

sunset

Tot 20 uur waren we buiten. Het bleef heerlijk weer en de kinderen kregen er geen genoeg van. Omdat het toch vakantie was gunden we hun ook dat ze iets langer mochten opblijven. Samen hebben gekeken naar de ondergaande zon.

boefjes

Een ijsje hadden ze wel verdiend.

last evening

En wij een borrelplankje nadat de meisjes in bed lagen. Onze laatste avond was aangebroken… we evalueerden onze week en haalden alle hoogtepunten nog eens aan. We konden maar tot één conclusie komen en dat is dat we een geweldige tijd samen hebben gehad. Door de veelzijdigheid van het park hebben we allemaal volop kunnen genieten.

zondag

another sunny day

Alweer zo’n mooie dag kwam eraan. Jammer dat we weer moesten gaan.

bye bye

Doeiiiii fijn huisje. Hopefully we meet again!

afsluiting

Na veilig thuis te zijn gekomen hadden we papa eerst bijna doodgeknuffeld en daarna zijn we met z’n viertjes nog een hapje gaan eten in de stad. Ook in Maastricht leek het wel een zwoele zomeravond.

Zooo, dat waren heel wat SNAPS hè;). Ik kon gewoon niet kiezen en wat ik al bovenaan deze blog schreef….ik wil ze graag ook allemaal in het dagboek hebben. Houd jij eigenlijk een dagboek bij voor je kind(eren)?

Geniet van de prachitge lente en tot volgende week!

Veel liefs,Marjon transparant handt handtekening MAMA to the max

Mijn verblijf in Center Parcs is een samenwerking tussen Center Parcs en MAMA to the max. Dat neemt niet weg dat mijn bevindingen en woorden geheel van mijzelf zijn.
Kids NL 140317 - 210617 300x250
Marjon

Volg MAMA to the max ook op Facebook, instagram, twitter en Youtube voor de laatste updates.

Deel je ideeën

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Insiders list

Sta jij al op onze mailinglijst? Meld je aan en blijf op de hoogte van alle MttM updates!