Lees nu: AND THE WINNER IS… [VTECH MEI TREKKING + NIEUWE RONDE!]

Waarom ik zo’n fan van Rivièra Maison ben


5 mei 2019


nico tijsen creative director henk teunissen eigenaar riviera maison mama to the max
<

Het kan niet anders dan dat je weet dat ik met enige regelmaat de winkel van Rivièra Maison in Maastricht bezoek. Naast dat het interieurmerk precies bij mijn lifestyle past, ben ik alleen al verliefd op de winkel! Het is zo’n fijne inspirerende omgeving waar ik graag kom. Je proeft de Provence, de landelijke stijlvolle luxe. Ik stelde een aantal vragen aan de mensen achter het mooie merk Rivièra Maison. Lees gauw verder en je ontdekt hoe het prachtige merk is geboren.

Lees ook:
NIEUWE COLLECTIE VAN RIVIÈRA MAISON

Het interview met Henk en Nico

nico tijsen creative director henk teunissen eigenaar riviera maison mama to the max

Ik mocht twee grote namen achter het merk Rivièra Maison interviewen, namelijk Henk Teunissen (rechts) en Nico Tijsen (links). Henk is dé oprichter en eigenaar van Rivièra Maison. Hij houdt zich samen met Nico dagelijks bezig met de creatieve processen binnen Rivièra Maison. Het ontstaan van deze prachtige winkel begon vroeger, toen zijn ouders nog een bloemenzaak hadden in Amsterdam. “Tijdens hun vakantie heb ik de zaak twee weken overgenomen en dat beviel me zo goed dat ik daar bleef werken. Naast bloemen verkocht ik ook potten en vazen en dat was het begin van Rivièra Maison.” Het leukste vindt Henk het bezig zijn met de producten en het reizen voor inspiratie. “Ik ben altijd weer trots als er na het harde werken van iedereen weer gelukt is om een mooie collectie neer te zetten”.

“Maak van je huis je thuis en geniet van het leven!” – Henk Teunissen | Oprichter & eigenaar RM

Nico is creative director van Rivièra Maison en werkt er al sinds 1989, dus bijna 30 jaar! Hij is nu bezig met boek over inrichting: “The Nicolicious Rules”. Daarin deelt hij tips en tricks die iedereen zou moeten weten. Het leukste aan zijn werk vindt hij de afwisseling “elke dag is weer een verrassing”, de inkoop, de ontwikkeling van een hotel en natuurlijk de klanten.

“Never a second chance for a first impression” –  Nico Tijsen | Creative director RM

Het verhaal over Rivièra Maison

Rivièra Maison is een een internationaal succesvol interieurmerk met een sterke beleving, waar genieten een zeer belangrijk aspect is. Ze willen graag een interkeurmerk aanbieden voor een breed publiek om een ‘feel good’ associatie mee te geven. De kernwaarden voor dit bedrijf zijn: service, exclusiviteit en sfeer.

De gehele collectie, meer dan 3000 producten, wordt zelf ontworpen en is daarmee exclusief. Henk vindt inspiratie in grote wereldsteden, maar ook de landelijke Provence. Sfeer is erg belangrijk en die sfeer wordt teruggebracht in de prachtige winkels. Een team van stylisten is continu bezig om de winkels sfeervol in te richten om zo de meeste inspiratie bij klanten op te wekken. Daarnaast staat service en klantvriendelijkheid bij Rivièra Maison in een hoog vaandel.

Waarom ik zo’n groot fan ben?

weekly snaps 7 2019 wekelijks dagboek, lente, maastricht, mama, mamablog, reizen, zusjes, meisjesmama, etherische oliën, gewicht, Beluga, detox, VTech, Laserkliniek Maastricht, peuterbed, lancering YouTube Kids, Rivièra Maison, MAMA to the max

Ja, kijk nou toch zelf? Is het niet geweldig mooi? Soms denk ik echt dat RM voor mij is ontworpen. Bij binnenkomst snuif je de fijne geuren van kaarsen of huisparfums, je wordt verliefd op de kunstbloemen, accessoires en de meubels zitten net zo goed als hun uiterlijk. Het is een hele beleving van inspiratie waar je als het ware ingezogen wordt.

kantoor make over riviera maison mamatothemax 2

Het interieurmerk straalt voor mij luxe en elegantie uit. Ik vind het een stijlvol merk dat goed bij mij als persoon past. Ik heb al twee make-overs met dit mooie merk mogen doen. Namelijk onze hal thuis en natuurlijk ‘mijn plekje’ op kantoor. Als ik daar kom dan voel ik me helemaal happy en kan ik er elke dag weer van genieten.

Was jij al bekend met het interieurmerk Rivièra Maison? Ik werd opslag verliefd en ik weet zeker dat mijn verliefdheid niet over zou gaan. Wat zou jij graag willen kopen en welk item zou ik écht nog moeten hebben? Deel je reacties in de socials!

Veel liefs,

Marjon

Marjon

Volg MAMA to the max ook op Facebook, instagram, twitter en Youtube voor de laatste updates.

Reactie op “
Waarom ik zo’n fan van Rivièra Maison ben

Deel je ideeën

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Insiders list

Sta jij al op onze mailinglijst? Meld je aan en blijf op de hoogte van alle MttM updates!