SOS! 1000 vragen als moeder: wie bel jij?
Het is alweer een jaar geleden dat ons lieve meisje Lilou geboren werd. Ondanks dat ik voor de tweede keer mama werd, was dit allemaal toch weer heel nieuw en net zo bijzonder. Ik weet nog heel goed dat ik bij Maxime wat onzekere momentjes had, maar wat als dit midden in de nacht gebeurt?
Toen Maxime net een paar weekjes oud was en ze midden in de nacht wakker werd, was ik even helemaal in de war. Want wanneer had ze ook alweer haar laatste voeding gehad? Huilde ze nou omdat ze honger had of had ze misschien ergens last van? Dit zijn van die momenten dat je echt even iemand nodig hebt, maar wie bel je nou midden in de nacht?
Dit onzekere momentje deed me denken aan het begin van mijn tweede zwangerschap. Zoals jullie weten ben ik dol op lekkere hapjes. Maar, hoe zat het ook alweer met die buitenlandse kaasjes? Mag een toastje paté nou wel of niet? De ideale uitkomst was voor mij de website van Nutricia. Het fijne van dit platform is dat het voor iedereen hulp kan bieden. Je vindt er werkelijk álles over de Eerste 1000 – en tevens belangrijkste – dagen van je kindje. Van het zwanger worden tot aan de bevalling en het opgroeien van je baby tot en met een peuter.
“Samen met jou, van zwanger tot peuter” – Nutricia
Wat ik persoonlijk super vond is dat ik ze gewoon even kon bellen. Dan heb ik toch altijd het gevoel dat ik alles kan vragen wat ik wil, zonder dat ik iets vergeet. Zo kreeg ik al gauw antwoord op mijn vraag over het voedingsritme en kon ik met een gerust hart Maxime haar nachtvoeding geven. Wat betreft de voedingsvragen tijdens de zwangerschap, kon ik terecht op de website zelf. Er staan allerlei handige voedingstips en zelfs lekkere, gezonde receptjes op de site. Daarnaast krijg je ontzettend veel voedingstips over bijvoorbeeld de eerste hapjes of het wennen aan verschillende structuren en smaken. Er is zelfs een stappenplan die je gratis kan downloaden.
Naast dat je het team van voedingsdeskundigen van Nutricia kan mailen, is er ook de mogelijkheid om te bellen, chatten of even een berichtje via WhatsApp te sturen. Het is vooral zo fijn dat wanneer het bijvoorbeeld te laat is om iemand in je omgeving te bellen, je met al je vragen bij Nutricia terecht kan. Ze zijn namelijk 24 uur per dag bereikbaar. Het voelt daarnaast ook heel laagdrempelig en veilig. Je kan bijvoorbeeld anoniem een babykwaaltjes test doen. Dat vond ik zo ontzettend handig! Je krijgt na de test tips om de kwaaltjes te kunnen voorkomen. Wat dat betreft is het een zeer uitgebreide site waar je erg veel inspiratie en hulp uit kan halen.
Het nummer waarop je ze kunt bereiken is: 0800-022 26 26. Zet het in je mobiel!
Ik ben natuurlijk wel van mening dat wanneer je iets ernstigs vermoedt met je kleintje, je het beste de huisarts kan bellen. Het geeft me wel een prettig idee dat ik soms best een onzekere mama mag zijn, dat twijfels heel normaal zijn, maar dat ik dat zelf dus kan oplossen.
Ben jij ook wel eens onzeker geweest over een bepaalde situatie? Wat heb je toen gedaan om het op te lossen?
Stay connected