Lees nu: “Disney On Ice” presenteert Magisch IJsfestival [WINACTIE]

Ineens ben je blogger!


10 december 2014


<

En ineens ben je blogger: hoe kwam dat nou ook alweer?
Vandaag vertel ik jullie graag wat meer over het ontstaan van mijn idee en van MAMA to the max. Hoe is het ontstaan, wat wil ik ermee bereiken en welke gedachtes liggen er allemaal achter.

blogger_bericht
Vanaf dat ik zwanger wilde worden heb ik me WILD gegoogled en daar betrap ik me nu nog steeds wel eens op. Ik merkte al vrij snel dat ik soms uren op de ipad aan het zoeken was naar mijn specifieke vraag. En omdat de vragen zich maar bleven opstapelen, vooral vanaf het moment dat ik echt zwanger bleek te zijn, zat ik vaak tot in de late uurtjes alles uit te pluizen. Ook toen ik bevallen was bleven de vragen komen. Al maakten de “hoe gaat het zijn” vragen plaats voor “hoe moet dat nou” vragen. Bij ieder kuchje, huiltje, spuugje en ga zo maar door was Google mijn beste vriend. Het enige dat er gebeurde was dat ik erg onzeker werd.

De website en mijn blog is ontstaan vanuit de behoefte die ikzelf had en nog steeds vaak heb over de vele vragen die opkomen en waar je nergens op het internet een duidelijk antwoord op kunt vinden. Het is vaak óf heel commercieel omdat er producten achter zitten die door een bedrijf gepromoot worden óf je komt al snel op forums terecht waar je de meest uiteenlopende en niet onderbouwde meningen tegenkomt.

En ineens (onder het geven van een nachtvoeding) kwam het idee in me op. Ik zou zelf een platform moeten beginnen voor zwangere vrouwen en mama’s. Ik wil mijn vragen met de inmiddels gevonden juiste antwoorden opschrijven voor alle vrouwen die ooit nog met dezelfde vragen komen te zitten.
Maar hoe doe je dat? Ik kwam in contact met de blogwereld door mijn inmiddels oud-collega Aniek. Zij blogt al een tijdje over culturele reizen in Italië. Ze vertelde er iedere keer zo enthousiast over en omdat we allebei dezelfde passie delen ‘schrijven’, vroeg ze me in het voorjaar of het niks voor mij zou zijn zo’n eigen blog. Ik was meteen verkocht. Toch heeft het nog even geduurd voordat ik echt doorzette. Toen ik voorzichtig de opdracht had gegeven voor het ontwerpen van een logo begon er wat vaart in te komen. Toen ik het logo eenmaal zag was ik verkocht en kon ik niet wachten te beginnen. Dit was geloof ik net dat zetje dat ik nodig had het vertrouwen te krijgen dat ik ermee door moest gaan.

In mijn blogs komen de meest uiteenlopende onderwerpen aan bod. Mijn interesses liggen vooral op het gebied van baby- en kinderproducten, lifestyle, recepten bereiden en interieurdesign. Mijn tips en ideeën probeer ik zo duidelijk mogelijk te omschrijven. Uiteraard schrijf ik alles vanuit mijn eigen ervaring en indrukken. Ik zal dan ook nooit producten aanraden waar ik niet achter sta.

Mijn wens is dat MAMA to the max uitgroeit tot een positieve, aanmoedigende community waar mama’s (to be) duidelijke antwoorden krijgen, geïnspireerd worden en nieuwe ideeën opdoen en uitwisselen zodat iedere moeder zelfverzekerd is en straalt.

Had je al eens van een blogger gehoord? Of ben je zelf onlangs een blog begonnen? Laat het me weten wat je ervan vindt.

Liefs,

leesblog

 

 

 

 

 

Fashion_English11_300x250

Marjon

Volg MAMA to the max ook op Facebook, instagram, twitter en Youtube voor de laatste updates.

Deel je ideeën

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Insiders list

Sta jij al op onze mailinglijst? Meld je aan en blijf op de hoogte van alle MttM updates!