Advertentiebeleid MAMA to the max
Om MAMA to the max te kunnen onderhouden en inkomsten te genereren haal ik adverteerders binnen. Om ervoor te zorgen dat MAMA to the max een aantrekkelijk platform is voor exposure, werk ik iedere dag heel hard aan een website waar ik dagelijks veel bezoekers mag ontvangen. Ik steek er vele uren tijd en liefde in. Er is een droom uitgekomen om van mijn hobby mijn werk te maken! Omdat ik niet wil dat deze droom ophoudt en mijn lezers iedere dag opnieuw wil blijven voorzien van goede content, moet er ook iets verdiend worden. De inkomsten haal ik uit verschillende soorten advertenties en samenwerkingen.
BETAALDE OPDRACHTEN
Ik ben heel erg kritisch als het gaat om (betaalde) samenwerkingen. Ik werk alleen samen met een merk of bedrijf als ik dit vind passen bij mij dan wel bij MAMA to the max. Daarnaast heb ik de regel dat er geen voorgeschreven artikelen verschijnen. Een samenwerking met MAMA to the max houdt in dat ikzelf het artikel schrijf en het zo persoonlijk mogelijk maak. Zo kan ik ook altijd mijn eigen draai eraan geven en kan ik mijn lezers inspireren en informeren op mijn manier.
DE RECLAMEREGELS
Sinds 2014 is er een Reclame Code Social Media. Daarin staat duidelijk dat als je wordt betaald (in euro’s of in natura) om een nieuw product te reviewen en hierover te schrijven op een weblog, je in naleving van de regelgeving in de review zelf een vermelding dient te maken van het feit dat je als blogger wordt betaald voor de product review. Als je je als influencer niet houdt aan deze regels dan kunnen er boetes volgen.
### een eigen HASHTAG ###
De reclame code commissie stelt zelf voor om de hashtag #spon of #adv onder aan je artikel te vermelden. Ik heb ervoor gekozen mijn eigen hashtag te gebruiken om aa te duiden aan alle lezers van MAMA to the max dat er betaald is voor (een gedeelte van) het artikel.
Als je dus deze hashtag onderaan een artikel ziet staan of achter een social media post, dan weet je dat ik ervoor betaald heb gekregen om te schrijven over dat product, dienst of bedrijf. Vaker heb ik ook iets opgestuurd gekregen waar ik razend enthousiast over ben. Ook dat laat ik altijd weten door de hashtag #gekregen te gebruiken. Ik heb er dan niet voor betaald gekregen om erover te schrijven, maar ik heb ook niet betaald voor een product. Staat er geen hashtag bij, dan kun je er vanuit gaan dat ik het product of de dienst zelf heb gekocht. In alledrie de gevallen probeer ik je zo goed mogelijk te informeren en te inspireren door mijn ervaringen met veel plezier te delen.
Ik krijg soms negatieve reacties op betaalde samenwerkingen, maar wat ik daar nog over wil zeggen is het volgende: je moet weten dat de bedrijven die mij financieel steunen het mogelijk maken iedere dag te mogen bloggen en iedereen zo te inspireren. Ik zie deze bedrijven dan ook als mijn steunpilaren en breng mijn lezers graag via MAMA to the max op de hoogte van hun nieuwe producten of diensten. Ik denk dat het pas vervelend zou worden wanneer er geen goede balans meer zou zijn tussen betaalde artikelen en niet-betaalde artikelen, maar daar waak ik juist enorm voor.
Interesse in een samenwerking met MAMA to the max? Klik dan hier en vraag naar de mogelijkheden.