Lees nu: Zie ik jou op het Stokke event? [+ winactie!]

Een heerlijk weekendje in de Achterhoek: blogtrip 3

9 oktober 2018

lunch heikamp achterhoek pannenkoeken mamatothemax

We zijn uitgenodigd door de Gelderse Streken om de Achterhoek te ontdekken! Lekker twee dagen vertoeven en kennis mogen maken met de prachtige omgeving en de lieve mensen hier. Lees gauw verder welke leuke activiteiten we allemaal gedaan hebben.

Lees ook:
BLOGTRIP 2: APEN SPOTTEN, OVER DE KOP EN TERUG IN DE TIJD

Video

Ik heb mijn allereerste bezoekje aan de Achterhoek ooit ook in mijn vlog meegenomen. Wellicht hebben jullie die al voorbij zien komen! Ik vind het leuk om alles echt even te laten zien, zodat jullie er ook beter beeld bij krijgen. Let vooral even op het subtropisch zwemparadijs, want de meisjes waren écht super enthousiast.

Doolhof Ruurlo

Samen met JP, de meisjes en ons buurmeisje Ellemijn zijn we begonnen met een bezoek aan Doolhof Ruurlo. Het doolhof bestond al in 1891, maar was totaal verwaarloosd. In de periode 1975-1984 is er weer nieuw leven in geblazen en ligt het doolhof er prachtig bij. Qua oppervlakte is dit tevens het grootste doolhof van Nederland. Met een rebus kom je steeds een stapje verder in het doolhof. Super fijn dat Ellemijn mee was want het was nog iets te moeilijk voor Maxime. Midden in het doolhof was een uitzichttoren en vanuit daar konden we de uitgang zoeken. Vooral de meisjes vonden het heel erg leuk (en spannend!) om zo hoog te kunnen kijken.

Doolhof Ruurlo, Blogtrip 3, Veluwe Doolhof Ruurlo, Blogtrip 3, Veluwe

Lunchen bij De Heikamp

Vlakbij het doolhof hebben we heerlijk geluncht bij De Heikamp. Ik heb echt nog nooit zo’n uitgebreide keuze aan pannenkoeken gezien en wat worden ze prachtig versierd. Na onze uitgebreide lunch, konden we onze reis voortzetten richting Cactus Oase Ruurlo. Dat klonk spannend, want wat zullen we daar aantreffen?

DE HEIKAMP lunchen, blogtrip 3, veluwe

En toen zagen we daar nog hele mooie lieve paardjes die we even mochten aaien.

Doolhof Ruurlo, Blogtrip 3, Veluwe

Een oase aan cactussen

Onderweg hadden we een beetje veel pech met het slechte (herfst!) weer. Maar, eenmaal aangekomen bleek het overdekt te zijn, dus dat scheelde enorm. We werden vriendelijk ontvangen door Anny en kregen een rondleiding. Je kon merken dat dit écht haar hobby was. Ze vertelde namelijk heel graag. Ik vind het zo mooi om te zien als mensen vol overgave kunnen vertellen over hun passie. Dat maakte het hele bezoekje een stuk persoonlijker.

De Cactus Oase is een belevingspark met leuke activiteiten voor jong en oud. Zo kun je een fotoshoot plannen, begeleide knutselactiviteiten doen en natuurlijk allerlei soorten cactussen ontdekken. Terwijl Lilou met JP naar de treintjes keek, waren Ellemijn en Maxime lekker aan het knutselen. Ze mochten een eigen terracotta bloempotje schilderen en later zelf een cactus uitzoeken om erin te doen.

Cactusoase, Veluwe, Blogtrip 3, Kinderuitjes

Je had er super veel verschillende soorten cactussen. We zagen zelfs een schattig beertje en een soort poef. Er was op den duur ook een enorme piramide van cactussen. Hoe verzinnen ze het? Super creatief en leuk om te zien.

Overnachting bij Marveld Recreatie

We overnachtten in een leuk 6-persoons bungalow bij Bungalowpark en Camping Marveld. Het is een heel mooi luxe bungalowpark met wellness faciliteiten, een 5-sterren camping met een subtropisch zwemparadijs (én gave glijbaan)! De kinderen komen niets te kort. Die dag hebben we nog lekker gezwommen met z’n vijven, ik heb alleen geen foto’s kunnen maken. Maar, ik kan je garanderen, dit zwembad is écht het pareltje van de camping!

Marveld Camping, Veluwe, ontbijt, Blogtrip 3

‘s Avonds hebben we hebben daar echt goed gegeten. Het restaurant was erg mooi en had een lekkere menukaart. Het was overigens de eerste keer dat we in een huisje hebben geslapen, normaal slapen we in hotels. Dan heb je wat minder privacy. Het voordeel aan het huisje was dat de meisjes lekker boven sliepen en dat wij nog rustig een film konden kijken met een lekker drankje. ‘s Ochtends waren we (zoals altijd) vroeg uit de veren hebben we ook een heel lekker uitgebreid ontbijt gehad.

De Achterhoek krijgt een dikke 10!

Wat ons beide echt opviel is dat de omgeving hier zo ontzettend mooi is. Je kunt hier lekker wandelen in de bossen en er zijn overal mooie fiets- en wandelroutes. Zeker met de herfst is het hier prachtig omdat er veel bosgebieden zijn en dan zijn de kleuren nóg mooier. De landschappen en de mooie landelijke huizen met van die lage daken, ja ik ben er helemaal verliefd op. Ik zou zo kunnen verhuizen!

Maar ook de mensen zijn ook opvallend gastvrij en vriendelijk. Iedereen denkt met je mee, wil graag helpen of hebben iets te vertellen. Het is echt heel gezellig! Limburgers kunnen hier zeker nog iets van leren, sorry not sorry.

Lekker klimmen en klauteren

Zondag was het weer echt slecht, maar de kindjes wilden heel graag spelen. Daarom hebben we besloten op zoek te gaan naar een “binnen speeltuin”. Zo kwamen we bij MonkeyTown Doetinchem. MonkeyTown is een indoor speelparadijs waar kinderen helemaal hun gang kunnen gaan. Klimmen, klauteren, even lekker Apenkooien! Voor de allerkleinsten hebben ze hier ook een extra grote peuterhoek, wat super was voor Lilou. Zo kon ook zij lekker van de glijbaan zonder al die grote kids om haar heen.

MonkeyTown Doetinchem, kinderuitjes, Veluwe, Blogtrip 3

Ik vind het een ideaal uitje tijdens een regenachtige of koude dag. Maar, ook voor kinderfeestjes. Papa’s en mama’s lekker kletsen terwijl de kindjes spelen, ik zeg; doen!

MonkeyTown Doetinchem, kinderuitjes, Veluwe, Blogtrip 3 MonkeyTown Doetinchem, kinderuitjes, Veluwe, Blogtrip 3

Eenmaal thuisgekomen waren we allemaal helemaal op! Moe, maar heel erg voldaan. We willen graag weer eens terug naar de Achterhoek en dan andere activiteiten plannen, want het is echt een fijne omgeving.

Lieve mensen uit de Achterhoek, hebben jullie nog tips voor activiteiten die we écht gedaan moeten hebben als ik weer jullie kant op kom? Deel ze dan in de reacties.

Veel liefs,Marjon transparant handt handtekening MAMA to the max

Fashion_English11_300x250
Marjon

Volg MAMA to the max ook op Facebook, instagram, twitter en Youtube voor de laatste updates.

3 Reacties op “
Een heerlijk weekendje in de Achterhoek: blogtrip 3

1. Rond Sinterklaas tijd is hier in de Achterhoek het kasteel in S – Heerenberg het kasteel van Sinterklaas en zijn er voor de kinderen allemaal leuke activiteiten te doen daar (mocht je op korte termijn nog eens terug willen). De rest van het jaar is er voor de kinderen een supertoffe route door het kasteel met allerlei opdrachtnemer.
    Verder is het land van Jan Klaassen ook erg leuk als je kinderen hebt! De huisjes op het park Stroombroek zijn van Landal greenparks en ook een aanrader qua locatie. Zo kan ik nog wel even doortypen, want de Achterhoek kent zulke mooie pareltjes! Mocht je meer tips willen, benader me dan gerust! 🙂

2. Echt super leuk dat je in de Achterhoek was! En jullie het zo postief vonden. Had graag naar je willen zwaaien

De Apenheul in Apeldoorn is ook ontzettend leuk vond jong en oud, dit park ligt ontzettend mooi op de Veluwe in de bossen. Eveneens als de Juliana toren (ook in Apeldoorn) en leuk voor kinderen. ook al Is dan geen Achterhoek meer, maar wel op de Veluwe! Wat ook een super mooi gebied is!

Deel je ideeën

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Insiders list

Sta jij al op onze mailinglijst? Meld je aan en blijf op de hoogte van alle MttM updates!