Lees nu: “Disney On Ice” presenteert Magisch IJsfestival [WINACTIE]

Lilou’s geboortewinactie #4: KipKep


4 januari 2017


V

Vandaag een interview met de vrouwen achter Kipkep. Het kindermerk dat op dit moment enorm hip & happening is. Een merk dat staat voor een van de nieuwste en mooiste babyverzorgingsproducten in Nederland. De producten worden allemaal ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door Janneke en Saskia, de twee founders van Kipkep. Ik mocht ze interviewen over hun eigen label, het combineren van het moederschap met het runnen van een eigen onderneming en vroeg ze naar hun ultieme droom. Lees snel verder.

 Wie zit er achter Kipkep?

Saskia: “We hadden beiden toen we begonnen (7 jaar geleden) al een ander bedrijf. Janneke een ontwerpbureau en ik een leverancier van menukaarten, pochettes, placemats en servetten. We kenden elkaar uit Sittard waar we beide toen woonden.”

De dames zijn beide moeder, Janneke heeft een zoon en een dochter. Saskia heeft een zoon en 2 meisjes.

Hoe kwamen jullie op het idee een eigen merk te ontwikkelen?

Saskia: “Ik kreeg een tweeling en zag in Amerika een doek voor het voeden van een tweeling en om beschut borstvoeding te geven. Dat sprak me meteen aan. Ik had geen idee hoe zoiets te ontwerpen maar vertelde dat toevallig tegen Janneke die voor mijn andere bedrijf ontwierp. Toen heeft ze de Feedi naar haar eigen hand ontworpen.

Ik heb lang getwijfeld of ik nog een bedrijf erbij wilde, met 3 kids, maar uiteindelijk zijn we in 2007 toch begonnen.”

Janneke: “De wens op een eigen kindermerk op de markt te zetten is begonnen tijdens mijn afstuderen aan de design academy. Na mijn studie ben ik mijn afstudeerproject gaan vermarkten bij Dorel (Quinny en Maxi-Cosi). Ik ben freelance gaan werken als ontwerpster en dacht steeds vaker: dat kan en wil ik ook voor mijzelf! Toen Saskia en ik op een dag afdwaalden in gesprek over kinderproducten (toen nog lakentjes en dekentjes) liet zij mij een voedingsdoek uit Amerika zien. Ik was meteen enthousiast! Het Amerikaanse concept was super, de uitwerking ervan echter absoluut niet. Dit kan ik beter dacht ik 😉 Saskia geloofde hier in en zo zijn we samen aan de slag gegaan. Van het ene idee kwam het andere en werd het merk steeds meer een echt label. Elke dag raak ik er nog net zo enthousiast van als dat ik deed tijdens ons eerste gesprek.”

Hoe combineren jullie het moederschap en het runnen van een eigen onderneming?

Saskia: “De doorslag voor mij om met Kipkep te beginnen was toen Janneke zwanger werd van haar eerste kindje. Je kunt pas een bedrijf met moederschap combineren als je beiden in dezelfde situatie zit. Als er een kind ziek is, dan heeft Kipkep “pech”. Janneke en ik zijn allebei moeder en laten elkaar daar ook vrij in. We zijn beiden gedreven Kipkep groot te maken maar ons gezin gaat voor. Je moet er ook alle twee zo instaan anders werkt het naar mijn idee niet.”

Janneke: “Inderdaad, we zaten in hetzelfde schuitje. Wat betekende dat we destijds beiden maar beperkt de tijd hadden. Natuurlijk qua moederschap, maar zeker ook met onze andere bedrijfjes ernaast wat de dagelijkse bezigheid was. Niks moest alles kon (qua tijd). En zo konden we KipKep in onze avonduren en weekenden ontwikkelen en vermarkten. Inmiddels hebben we beiden wat meer tijd beschikbaar voor KipKep wat erg fijn is. We vullen elkaar nog steeds goed aan. En inderdaad: kids krijgen altijd de voorrang. Het feit dat het voor beiden zo geldt maakt het prettig werken. Nog steeds geen druk naar elkaar toe.”

Welk product is een echte bestseller op dit moment?

De Woller. De reacties daarop zijn zo hartverwarmend en echt leuk. Moeders mailen ons om te bedanken en ook op de 9 Maandenbeurs kwamen er veel ouders naar ons toe om te zeggen dat ze er zo blij mee zijn. Het werkt echt doordat het de krampjes van een kindje verzacht en ze daardoor beter kunnen slapen.

MAMA to the max

Wat is jullie droom met Kipkep?

Saskia: “Onze droom is om KipKep zo door te laten groeien zoals het nu groeit en nog meer producten op de markt te kunnen brengen (we hebben genoeg ideeën op de plank liggen zo te zeggen) En we zouden heel graag ook zo willen groeien in het buitenland dat kost veel tijd en natuurlijk geld.”

Janneke: “Natuurlijk groeien in productassortiment èn in distributie. De gave ideeën die we hebben uit kunnen werken en ze in de markt kunnen zetten. Het zou ook top zijn als we met tijdelijke collecties kunnen gaan werken. We ontwikkelen en produceren alles zelf. Kopen geen stoffen van lokale markten aangezien je dan niet zeker bent van de kwaliteit en de gebruikte verfstoffen. Dat maakt dat we behoorlijke meters per run moeten produceren. Hoe grotere onze afzetmarkt hoe sneller we met collecties kunnen gaan werken.”

WIN WIN WIN

Zoals Janneke en Saskia zelf al vertelden is de Woller een erg geliefd product. Ook bij ons thuis is dit zeker zo. Lilou heeft af en toe last van krampjes en zodra we de Woller op haar buikje leggen, zie je haar ontspannen en lijken de krampjes te verdwijnen als sneeuw voor de zon. Ik raad de woller dan ook zeer aan als newborn musthave!

Hoe je kans maakt op deze woller?

76 Reacties op “
Lilou’s geboortewinactie #4: KipKep

  1. Ik reageer gewoon nog een keer; hele gave actie dit! Zou echt te gek zijn voor mijn zusje, ze verwacht eind februari haar kindje. Ik zou dit heel graag voor haar willen winnen. Graag de minty mint..☺️

  2. Ik doe graag mee voor een grijze! Ben over 3 weken uitgerekend en deze stond nog op m’n verlanglijstje zou dus heel goed uitkomen! Xx

  3. Hoera Lilou 4 weken!
    Leuk dat we weer een winactie krijgen.
    Ik wil graag meedoen. En zou supergraag de mintgroene
    KipKep willen voor ons 2e wondertje verwacht in februari ❤️

    Veel liefs Hiba

  4. Wat een mooi produkt lijkt me dit! Een veilige, warme zak voor het kleintje dat we verwachten. Maat ook heerlijk voor de grote zussen wanneer ze het koud hebben of gewoon iets lekker warms willen.
    Ik vind de grijze heel erg mooi, of de zand

  5. Ik doe heel graag mee!! Graag de lichtroze voor ons meisje die in Maart geboren gaat worden ❤️.

  6. Het lijkt mij fantastisch om het jaar 2017 stralend te mogen beginnen, met deze toffe prijs op zak zal dat zeker lukken! Een kans wagen op deze donderdag kan natuurlijk geen kwaad, nu maar duimen voor wat geluk!

  7. De minty mint is echt prachtig! De woller zou ik graag winnen voor mijn zoontje die we verwachten in april. Zijn oudere broer is inmiddels 2 jaar oud, helaas heeft hij de eerste 6 maanden vreselijk last gehad van krampen. In die tijd wist ik niets van de woller af #schaam, ik denk dat het destijds heel goed had geholpen. Nu zouden we het heel graag voor baby nummer 2 willen gebruiken!

  8. Ik zou gtaag de roze willen. Voor onze dochter die we in februari verwachten.
    Onze 1e had veel last van krampjes en dsn Was dit ideaal geweest.

  9. Wat een super leuke actie! Was heel erg welkom geweest bij ons zoontje maar wie weet komt hij nu wel van pas bij ons volgende kindje 🙂 Ik ga heel hard duimen!

  10. Wij zijn sinds kort in verwachting van ons eerste wonder en zou graag de ‘minty mind’ willen winnen. ❤️

  11. Normaal gesproken ben ik niet van de ‘winacties’, maar omdat ons kleine meisje van 4 weken de afgelopen dagen flink last heeft van krampjes, vind ik dit wel de moeite waard! We zijn niet kieskeurig, dus de kleur maakt niet uit; grijs, roze, zand… allemaal mooi.

  12. Ik zou graag de licht roze willen winnen. Ons meisje heeft ontzettend veel last van krampjes. Ze slaapt hierdoor ook onrustig en komt niet in een juist ritme. Mama zou graag dat pruil lipje van de pijn zien veranderen in een lachje

  13. Roze!!! Ik hoop natuurlijk dat ons kleins meisje wat eind februari komt geen krampjes krijgt maar we willen op alles voorbereid zijn! En met zo’n mooie woller is de uitzet compleet!

Deel je ideeën

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Insiders list

Sta jij al op onze mailinglijst? Meld je aan en blijf op de hoogte van alle MttM updates!