Lees nu: Het zomerdrankje voor onderweg: succes verzekerd [kidsproof]

MAMA to the max: de naam en het logo

12/12/2014
door


W

We hadden het deze week over hoe ik begonnen ben én hoe het idee is ontstaan, vandaag vertel ik je alles over de naam, het logo én de vormgeving!
logo-01-01

MAMA TO THE MAX: DE NAAM
Het zal wel al duidelijk zijn dat de naam zijn inspiratie heeft gehaald uit de naam van onze dochter: Maxime, maximaal, MAX… een brainstorm die niet heel lang hoefde te duren. Het leven voor een mama (to be) is vaak zwaarder dan de buitenwereld denkt, zowel fysiek als emotioneel. Ik probeer er iedere dag een feestje van te maken, of in ieder geval een aantal momenten met een kleine twinkeling, vandaar de ondertitel die ik erbij heb bedacht: je moet het zelf doen, life won’t sparkle unless you do. Probeer het maximale eruit te halen!

Ons prinsesje is op zondag 31 maart 2013 geboren. Ze woog 3490 gram en was 51 cm groot. Papa en mama waren in de wolken! Toch begon het avontuur dat wij aangingen al toen we besloten zwanger te willen worden. Vanaf dat moment kwam ik in een totaal nieuwe wereld terecht dat mama-worden/zijn betekende.

brandboard-01
MAMA TO THE MAX: HET LOGO
Ik heb al een paar hele lieve reacties ontvangen wat betreft de vormgeving. Ik heb mijn logo laten ontwerpen door The Marketing Factory. Ik heb er nadrukkelijk voor gekozen een kleine partij te kiezen omdat ik daar een beter gevoel bij had dan een groot bureau voor vormgeving. Uiteindelijk werkte dit ook heel fijn. Kim van The Marketing Factory werkt zelfstandig en voert alles zelf uit. Alle stappen vanaf het eerste gesprek tot het lanceren van de website werden zelf door Kim bedacht en ontwikkeld. Later deze maand heb ik een interview met haar en kunnen jullie hier meer over lezen.
Ik heb Kim de opdracht gegeven een logo te ontwerpen dat een stijlvolle uitstraling zou krijgen met een tikkeltje zoetigheid en allure erin. Ook wilde ik graag een symbooltje erbij hebben voor de herkenbaarheid. Verder zei ik erbij: “niet te veel poespas en drukte” en wilde ik graag richting de pasteltinten. Toen ze me vroeg of ik mijn smaak kon weergeven door middel van een aantal logo’s aan te dragen, noemde ik: Ladurée, Ralph Lauren baby en Cotton Baby.

Toen Kim het logo presenteerde was ik meteen verkocht! Ik werd er helemaal verliefd op en heb er een heel weekend naar zitten staren. Ik ben er nog steeds erg blij mee, de kleur, de vorm, precies mijn stijl!

Wat opvalt aan het logo is de kleur goud. Goud staat voor rijkelijk, feestelijk en sprankelend. Het geeft een vreugdevol gevoel en dat is wat ik ook wil bieden met MAMA to the max. En verder omdat ik goud gewoon een erg mooie kleur vind en de hele uitstraling iets chiques geeft.

Het symbooltje is uiteindelijk het vlindertje geworden. Al een aantal keren heb ik dat gehad; opeens was er dat mooie vlindertje dat neerstreek en even bleef zitten. Nadat ik hem goed had mogen bewonderen, dwarrelde hij weer weg.

Achter dit beestje schuilt een mooie symboliek, namelijk die van de grote metamorfose. Een vlinder komt de wereld in als een kruipend, wormachtig dier en verandert vervolgens in een grootvleugelige, kleurrijke verschijning. Niet alleen het uiterlijk maar ook hun levenswijze verandert enorm. Vlinders staan symbool voor een nieuw begin, een geboorte, net als jouw kleine, die ook zorgt voor een nieuw begin in jouw leven. Dan is er een moment waarop de vlinder met zijn vleugels begint te fladderen en in beweging komt. Wanneer het moment aanbreekt dat de vlinder gaat vliegen, ziet hij plotseling de wereld vanuit een ander gezichtspunt, een gezichtspunt dat grotere schoonheid biedt en een heel veel bredere kijk op de wereld. Jij zult totdat dit moment aanbreekt voor jouw kindje diegene zijn die ervoor gaat zorgen dat je kind z’n vleugels op een goede en sterke manier kan uitspreiden en de wijde wereld in kan gaan. Geniet van deze tijd, hij komt nooit meer terug!

Ergens las ik dat vlinders ons herinneren aan het feit dat we in het leven de dingen niet zo serieus moeten nemen. Verschijnt er een vlinder, vraag je dan af hoeveel of hoe weinig vreugde je in je leven ervaart. Sta open voor vooruitgang en realiseer je dat verandering ook goed kan zijn. Transformatie is onvermijdelijk, maar de vlinder zal je helpen begrijpen dat groei en verandering niet traumatisch hoeven te zijn.

De symboliek van de vlinder zal symbool staan tijdens mijn blogs. Ik heb ervoor gekozen dit mooie beestje onderdeel te laten zijn van mijn logo zodat jullie telkens weer eraan herinnerd worden te fladderen door het leven en te proberen op een ietwat luchtigere wijze tegen dingen aan te kijken. Vinden jullie het een mooi logo? En de naam, welke associatie roept dat bij jou op? Ik ben erg benieuwd, laat het me weten!

Liefs,

leesblog

Banner 300 x 250 zonnebrillen
Marjon

Marjon

Volg MAMA to the max ook op Facebook, instagram, twitter en Youtube voor de laatste updates.

21 Reacties op “
MAMA to the max: de naam en het logo

  1. Mooie site Marjon en je schrijft op een prettige manier.
    Je logo is prachtig en met vlinders zit je bij mij goed.
    de vlinder houdt mij altijd op de been en dat kleine beestje geeft veel kracht.
    precies op de manier zoals jij mooi hebt omschreven.

    liefs Natas

  2. Ik vind je vormgeving prachtig. Niet te schreeuwig, clean zo dat de inhoud de aandacht krijgt die het verdient maar wel zodanig aanwezig dat je een duidelijk merklading krijgt.

  3. ik vind je vormgeving echt prachtig….
    en je naam, die is gewoon perfect…

    Soms denk ik ook dat ik het aan moet passen, maar dat knallerige en drukke past bij mij… Clean vind ik heel mooi bij andere

  4. Mooi artikel heb je geschreven. Een soort van making – off!
    Als ik denk aan Mama to the max, denk ik aan het maximale halen uit het moederschap.

    Ik vind de hele layout mooi geworden, inclusief vlinder en logo 😉

    Liefs Nina

Deel je ideeën

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Insiders list

Sta jij al op onze mailinglijst? Meld je aan en blijf op de hoogte van alle MttM updates!