Lees nu: “Disney On Ice” presenteert Magisch IJsfestival [WINACTIE]

Interview The Real Wine Gum


9 juni 2015


V

Vandaag een interview met Marleen en Mireille van The real WINE gum. Ze vertellen openhartig over wie ze zijn, hoe het allemaal is ontstaan, wat The Real Wine Gums precies zijn en waar je ze kunt kopen. Lees je mee?

 

„Als ze ons zeven jaar geleden hadden gezegd dat we snoepjes zouden gaan ontwikkelen, hadden we keihard gelachen en waren we omgedraaid.” Als preferred bankers hielden we ons dagelijks bezig met stromen aan geld, lastige klanten, leads scoren en aan het eind van de dag op zoek naar een shot alcohol. Aan kinderen moesten we niet denken.

 

Nu hebben we beide drie jonge kooters en draaien sinds juni vorig jaar het nieuwe hippe food design The Real WINE gum. Eetbare wijn in de vorm van een Echte WINE gum, Merlot & Chardonnay taste. Vorig jaar verkozen tot Most original gift 2014, door 9straatjesonline. Het is Dutch design, origineel, wine-related en kan door de brievenbus. Geen snoepje voor kinderen, maar een adult luxury treat met top-end propositie. Het wordt al verkocht bij de Bijenkorf en in alle KLM vliegtuigen, maar ligt ook als turndown presentje in de Camille Oostwegel ChateauHotels en bij diverse mooie lifestyle- en wijnwinkels.

 

KLM ExclusiveWij, van Vinoos by AMS, zijn ervan overtuigd dat de toekomst van snoep eindig is. Daarom hebben we ervoor gekozen om een wine gum te creëren based on healthier living. Wel wijn gerelateerd, maar zonder alcohol. Geschikt voor vegetariërs, geen kleurstoffen of E-nummers en vetvrij. Het is een ideaal en originele cadeau voor zwangeren en we zien het ook heel vaak als giveaways bij bruiloften en luxe events.

 

Mireille Reuling: „Het is bijzonder hoe het kan gaan, je leven. Marleen en ik waren als collegae zeker niet de beste vriendinnen. Je bent bij de bank vooral bezig met prestatie, jezelf, het hogerop komen. We waren zo anders. Ik besefte dat ik wat met mijn creatieve brein wilde doen en zij wilde Bedrijfskunde studeren. Ik ben toen de kunstacademie ernaast gaan volgen. Zo ontstond kunst van wijn. The Real WINE gum is hieruit voortgekomen. We hebben samen in mijn vierde studiejaar meegedaan aan de Rabobank Entrepreneurships Award met het concept van eetbare wijn en belandden in de finale. Dat was de start van dit alles. Heel bijzonder.”

FotoOnze kracht is dat we totaal verschillend zijn. We lopen niet in elkaars vaarwater. Daarnaast zijn we beide enorm gedreven, commercieel en diehards. Niks is teveel als we een doel voor ogen hebben. Marleen is financieel heel sterk en ik ben een enorme creatieve geest. Samen zijn we netwerkers. Je netwerk is je alles. Dit is zo waardevol. Zorg ervoor dat je niet alleen aan jezelf en je onderneming denkt, maar vooral ook aan de mensen waarmee je werkt. Zij moeten het ook goed hebben. Lijntjes leggen, dat geeft vertrouwen. Het gaat in het leven om gunnen.

 

Afgelopen week werden we benaderd door Michelin chef kok van 3 * restaurant De Leest in Vaassen. Hij wil graag met ons een nieuwe Dutch flavour smaaklijn ontwikkelen.

 

Het leven van een werkende moeder gaat zeker niet over rozen. Ook wij hebben beide partners met drukke banen bij de bank en in de zorg. Als zelfstandige ben je het meest flexibel en dus komt het gezin daardoor automatisch op je schouders. Vaste werktijden kennen we niet. Zodra de kinderen op een oor liggen en manlief heeft gegeten, stappen wij achter de computer tot diep in de nacht. Dit kan volgens ons alleen als je, hetgeen je doet, heel erg leuk vindt en het je energie geeft in plaats van dat het energie kost. „Wij zijn ervan overtuigd dat je alleen een goede moeder kunt zijn als je ook tijd aan jezelf geeft. Onze vrije tijd is ons werk. Dat is toch heerlijk!” aldus Marleen Teters.

The Real WINE gumsWe streven ernaar om over vijf jaar ons design The Real WINE gum tot een internationaal bekend merk te hebben ontwikkeld. Een smaakpalet van wine gums te hebben ontwikkeld die gaat tot in de Premiums en Crus. Denk aan een rose winegum (volgend jaar zomer) en een rode port variant voor op de kaasplank. Een succesvol bedrijf is alleen mogelijk door je er meer dan 300% voor in te zetten en zeer strakke doelen te stellen. Met een gezin is dat soms moeilijk haalbaar. Daarom hebben we een oud Unilever topman, die ons strategisch begeleid en ervoor zorgt dat de touwtjes niet of nauwelijks kunnen vieren. Gun jezelf een coach, het brengt je verder in alle opzichten. En je verdient het!

 

Marleen en Mireille, heel erg bedankt voor het delen van jullie verhaal. Ik wens jullie veel succes met The Real Wine Gums! We zullen vast en zeker nog vaak van jullie gaan horen in de toekomst!

 

Liefs,

handtekening_blogs

 

 

 

 

Bespaar continu

Marjon

Volg MAMA to the max ook op Facebook, instagram, twitter en Youtube voor de laatste updates.

Reactie op “
Interview The Real Wine Gum

Deel je ideeën

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Insiders list

Sta jij al op onze mailinglijst? Meld je aan en blijf op de hoogte van alle MttM updates!