Lees nu: “Disney On Ice” presenteert Magisch IJsfestival [WINACTIE]

7x waarom een huwelijksreis mét baby op Ibiza extra leuk is!

7 september 2016

V

Voor het eerst op vakantie met een baby erbij! Hoe zou het gaan? Wij waren ontzettend benieuwd! Afgelopen maand vertrokken we samen met Loet naar Ibiza en niet zomaar even op vakantie, nee het was onze huwelijksreis! En wat zijn we super blij dat we haar meegenomen hadden, want WOW wat was het bijzonder!

Mijn laatste blog schreef ik zo’n twee maanden geleden want het is even ontzettend druk geweest allemaal! Inmiddels ben ik nog steeds aan het nagenieten van onze fantastische bruiloft, waarover ik meer zal vertellen in mijn volgende blog. Maar vandaag blik ik eerst terug op onze huwelijksreis om mijn tips te delen voor de gelukkigen onder ons die de vakantie nog tegoed hebben dit jaar.

IBIZA_Marlijne_omslag_ls
Bij een bruiloft hoort een huwelijksreis, maar voor ons was het al vrij snel duidelijk dat deze gewoon naar dezelfde bestemming op Ibiza zou gaan als waar we al jarenlang met veel plezier iedere zomer terugkomen. Echter wel met één heel groot verschil, dit jaar voor het eerst met onze – toen nog – baby Loet (inmiddels is ze 1 jaar geworden en kan ik helaas geen baby meer zeggen.. ai!). Even, héél even hebben we nog getwijfeld om maar een korte vakantie te boeken en dan met z’n tweeën de huwelijksreis te vieren maar al snel waren we het erover eens dat we Loet toch niet zouden kunnen missen en gewoon lekker 2 weken met haar naar Ibiza zouden gaan.

IBIZA_Marlijne_2
Uiteraard waren we onszelf er wel van bewust dat Ibiza met baby vast niet hetzelfde zou zijn als Ibiza zonder baby, maar achteraf bleek het verschil eigenlijk helemaal niet zo groot. Een avondje dansen in de Ushuaïa kon je natuurlijk wel vergeten, maar afgezien daarvan hebben we net zo lekker het eiland rond gecrost, evenveel mooie strandjes bezocht en net zoveel mooie avonden in Ibiza stad doorgebracht als voorgaande jaren. En het mooiste van alles: Loet heeft er zelf duidelijk ook zo ontzettend van genoten! Hoe we dit gedaan hebben vertel ik vandaag in mijn 7 tips voor een relaxte vakantie met baby!

#1: no worries over de vliegreis!

Dat veel mensen zich ergeren aan huilende baby’s in vliegtuigen is algemeen bekend, maar dat mag natuurlijk geen reden zijn om dan maar niet te gaan vliegen als je een baby hebt. En het is ook absoluut niet het geval dat ze altijd gaan huilen. Wij besloten ons er niet druk over te maken en mocht het gebeuren; je kunt er toch niets aan doen en als alternatief kun je nog altijd een grote zak oordoppen kopen en deze met een knipoog uitdelen om het leed te verzachten.

Gelukkig bleek dat helemaal niet nodig want het vliegen met Loet ging super goed. Het begint denk ik al door er zelf gewoon relaxed in te staan want als je gestrest bent en bij voorbaat al denkt ‘als ze maar niet gaat huilen’ dan voelen ze dat natuurlijk aan. Gelukkig is Loet nogal nieuwsgierig aangelegd dus zij vond het allemaal reuze interessant! Voordat ze met een riempje bij ons op schoot vastgemaakt moest worden hebben wij haar lekker om zich heen laten kijken en ontdekken en even laten zwaaien naar de mensen om haar heen.

Om te voorkomen dat ze last zou gaan krijgen van haar oortjes had ik thuis al een boterham in kleine stukjes gesneden en deze gevoerd tijdens het stijgen. Eten werkt bij Loet altijd, dus een tevreden baby zonder oorpijn. Het flesje kwam vrij snel daarna dus mevrouw zat lekker uit te buiken bij ons op schoot (veel speeltjes meenemen is overigens echt niet nodig; de menukaart van het vliegtuig, de sluiting van haar riem en de tafeltje op de stoel voor haar bleken veel interessanter dan welk speelgoed dan ook).

Halverwege even een keer door het gangpad gelopen zodat ze een beetje om zich heen kon kijken en voor we het wisten begonnen we al aan de daling. Voor het gemak had ik een potje fruit gekocht en die heb ik haar gevoerd zodat wederom haar oortjes niet dicht gingen. Voordat we het wisten waren we alweer geland. Kortom, vliegtuig met baby: prima te doen!

#2: happy baby at the beach met een tentje en mini-badje!

Wij vinden het altijd heerlijk om op Ibiza iedere dag een ander strandje te bezoeken, met als gevolg dat je dan vaak wel echt voor een paar uur op dat strand bent en niet tussendoor even snel terug gaat naar je accommodatie, iets wat met kinderen natuurlijk wel vaak gedaan wordt. Vooraf besloten we te kijken hoe het zou gaan en anders inderdaad gewoon een paar uurtjes naar het strand tegenover ons appartement te gaan zodat je makkelijk terug kon, maar dat bleek echt niet nodig!

IBIZA_Marlijne_1

We hadden voor de vakantie een tentje gekocht dat makkelijk opvouwbaar was en dus zo mee in onze koffer kon. Dit bleek echt een uitkomst! De zijkanten waren van gaas dus aan zee waaide het er lekker doorheen ter verkoeling en met een parasolletje erboven bleef het de perfecte slaapplek voor Loet. Zo kon ze lekker slapen zonder last te hebben van de hitte (vlak voor haar dutje gaf ik haar dan een flesje melk en dan viel ze meestal al in slaap zodra ik haar in het tentje legde). En voor de momenten dat ze wakker was kochten we daar voor een paar euro een mini-badje wat we vulden met een klein beetje zeewater. Parasol erboven en spetteren maar (blijf je baby ondanks de schaduw overigens wel gewoon regelmatig insmeren uiteraard)! Het was echt een genot om te zien hoe blij die kleine was als ze in haar badje mocht! Gietertje en wat badeentjes erbij en spelen maar.

En ondertussen maar zwaaien naar iedereen die voorbij komt, want sjansen kan ze nu al als geen ander 😉 Bijkomend voordeel is dat ze lekker zonder haar luier aan kon spelen, want wel fijn is als het 30 graden is. Voor de afwisseling ook af en toe lekker met haar de zee in en op deze manier konden we alle drie volop genieten! Uiteraard moet je je wel beseffen dat de momenten van het ene na het andere tijdschrift verslinden voorbij zijn, want je houdt haar natuurlijk continue in de gaten. Maar als je dan ziet hoe ze aan het genieten is dan kan daar sowieso geen tijdschrift tegenop!

#3: zorg voor een travelbuggy met slaapstand en ga in de avonden gewoon lekker op pad!

Een huwelijksreis is natuurlijk niet compleet zonder de nodige romantische etentjes, maar hoe combineer je dat met een baby? Dit bleek echter prima te doen! Omdat onze wandelwagen een beetje groot was voor in het vliegtuig (en we deze ook niet wilde laten beschadigen) kochten we een travelbuggy. Eentje die je super makkelijk inklapt én een goede ligstand had. Hoewel ik thuis altijd probeer om zoveel mogelijk regelmaat te houden voor Loet hebben we op vakantie wat minder aan vaste bedtijden vastgehouden.

IBIZA_Marlijne_3

De laatste fles gaf ik gewoon op het moment dat we verder klaar waren om voor de avond lekker op pad te gaan. Na het flesje legden we haar in de buggy en gingen we wandelen. Meestal viel ze na een kwartiertje lopen vanzelf in slaap en dan zochten we een gezellig restaurantje uit. Loet sliep heerlijk door dus naderhand nog ergens een cocktailtje doen op een terrasje was geen enkel probleem. Eenmaal terug in het appartement legde we haar dan uiteraard weer in haar bedje. Dat ging prima, ze sliep iedere avond gelijk weer verder. De verwachtte avondjes die we dus op het balkon van ons appartement zouden moeten doorbrengen bleken dus helemaal niet nodig, yeah!

#4: water, water en nog eens water!!

Wat een waterrat bleek lieve Loet te zijn! Ze kon er geen genoeg van krijgen! Afgezien van haar mini-badje op het strand en de keren dat ze met ons de zee in ging zijn we ook regelmatig met haar naar het zwembad gegaan. In Nederland had ik een babyswimmer gekocht (een zwemband die om de nek kan waardoor de baby veilig blijft drijven maar wel zelf met zijn armen en benen kan bewegen) en deze hebben we in Ibiza voor het eerst uitgeprobeerd. In eerste instantie moest ik even wennen aan het idee van een band om haar nek maar het bleek echt heel prettig voor haar. Ze vond het geweldig en begon de eerste keer in het water meteen te gillen van enthousiasme! Het zag er zo grappig uit hoe ze door het water “zwom”. Omdat we wel dachten dat het vrij vermoeiend voor haar zou zijn kochten we in Ibiza ook nog een gewoon baby-float bootje waar ze daarna nog even in kon zitten. Een perfectie combi die garant stond voor een heleboel waterplezier!

#5: doe het even wat makkelijker qua voeding!

Thuis heeft Loet veel regelmaat in haar voedingstijden en probeer ik eigenlijk altijd alles vers te maken. Maar op vakantie was dit natuurlijk helemaal niet praktisch dus gingen we even voor het gemak. Fruit- en groentehapjes kochten we daar in een potje en tussendoor lieten we haar een beetje meesnoepen van fruit of ander eten dat ze wel al zelf makkelijk kon eten. En als we ergens gingen lunchen nam ik voor Loet gewoon een boterham mee die ik ’s ochtends al in het appartement gesmeerd had en meenam in een klein koeltasje. En een flesje melk kun je altijd wel ergens even later opwarmen dus ook dat was geen enkel probleem!

IBIZA_Marlijne_4

#6: neem een goede draagzak mee!

We hebben heel veel gebruikt gemaakt van de draagzak op vakantie. Op het vliegveld is het super handig want het duurt vaak wel even voordat de buggy op de bagageband voorbij komt en op het strand is het ook echt een aanrader! Vaak is het toch nog wel een stukje lopen van de parkeerplaats naar het strand en met een draagzak is dat prima te doen én heb je alsnog je handen vrij om de rest van de spullen te dragen (want 1 ding is zeker, met een baby sleep je 3x zo veel spullen mee dan voorheen).

#7: ga er gewoon lekker op uit met je baby en bezoek de volgende mooie strandjes in Ibiza!

Als je naar Ibiza gaat moet je echt een auto huren! De strandjes die je dan kunt bezoeken zijn zóveel mooier dan de meeste stranden in de buurt van hotels en appartementen. Het is een klein eiland dus met een huurauto cross je zo het hele eiland over. Als je met kinderen reist zou ik zeker een appartement of huisje huren zodat je meer plek hebt dan alleen een hotelkamer en ook over een keukentje beschikt. Zelf huren we vaak een appartement in Figueretas omdat je vanuit daar gemakkelijk naar Ibiza-stad loopt (want ’s avonds is het daar altijd super gezellig maar parkeren is echt een drama dus beter ga je te voet dan kun je ook gelijk allebei gezellig wat drinken!). Qua strandjes zijn er ook talloze mogelijkheden met kinderen! Zelf gaan we erg graag naar Ses Salines waar we dan doorlopen naar beachclub Sa Trinxa. Super relaxed sfeertje met DJ (maar niet te hard dat het vervelend is voor je baby), een prachtige omgeving en dineren met je voetjes in het zand! Het is wel even wandelen vanaf de parkeerplaats maar met je baby in een draagzak is het prima te doen! Cala d’Hort is ook echt een aanrader; super kindvriendelijk qua strand, twee heerlijke (en betaalbare) visrestaurants erbij en een prachtig uitzicht op het mooie Es Vedra (vergeet niet om helemaal boven op de parkeerplaats naar het achterste puntje te wandelen, daar heb je het mooiste uitzicht ooit!) Andere aanraders zijn Amante beachclub (té mooi uitzicht) en Experimental beach (hier kun je de zee niet in maar wel een fantastische plek om te lunchen of een drankje te doen). Kortom: mogelijkheden genoeg en vergeet ook zeker niet lekker te gaan shoppen en een bezoekje te brengen aan woonwinkel Sluiz! Oh, en bij het eten uiteraard Sangria con Cava bestellen, té lekker!!

Tot slot nog één laatste tip; geniet bewust van ieder moment want zoals altijd vliegt de vakantie weer veel te snel voorbij! Ik kan niet geloven dat de bruiloft en huwelijksreis waar je zo lang naar toe geleefd hebt inmiddels allemaal achter de rug zijn! Maar een ding is zeker: dat pakken ze ons nooit meer af, want wat hebben we genoten!! Een geweldige afsluiting van het eerste jaar van Loet dat uiteraard nogal een achtbaan was maar wat eindigde met alleen maar hoogtepunten! Met onze (inmiddels) dreumes gaat het nog steeds super goed en ook met mijzelf gaat het inmiddels echt de goede kant op! Super veel zin in de avonturen die we in haar 2e jaar ongetwijfeld samen zullen gaan beleven!!

Marlijne

Wat tof dat jullie mijn blog lezen! Ik ben Marlijne, 29 jaar en gek op: genieten, gezelligheid, de liefde, uitdagingen, styling & fotografie, Carnaval en sinds kort mama zijn van onze fantastische dochter Loet! Geboren in het altijd gezellige Brabant, maar na mijn studie gewoond en gewerkt in Barcelona, Haarlem en Frankfurt. De liefde heeft mij teruggebracht naar Nederland en inmiddels woon ik in Tilburg, heb ik een leuke marketing job bij Philips en ben ik getrouwd met de allerleukste! Graag wil ik de avonturen die ik tijdens en na mijn zwangerschap beleefd heb — en ongetwijfeld nog zal gaan beleven — met jullie delen. Zin in!!

7 Reacties op “
7x waarom een huwelijksreis mét baby op Ibiza extra leuk is!

1. Wat een leuk verhaal! Wij willen met onze baby van 10 maanden een weekje naar Ibiza in mei en ik was benieuwd welk appartementje je aanraadt?
    liefs Laura

2. Wat leuk dat jullie zo’n plezier hebben gehad!
    Wij zijn net terug van Ibiza met onze 6 maanden oude dochter en ik herken zoveel wat je schrijft! Denk zelfs dat ik jullie heb gezien in Cala Vadella, zou dat kunnen?
    Draagzak, babyswimmer, slaaptentje… wij hadden het ook allemaal mee. En met dank aan een speciale transporttas is de wandelwagen met reiswieg onbeschadigd over gekomen!

3. Wat een mooi verhaal weer, zo kun je zien dat het allemaal makkelijk kan, als je zelf ook makkelijk bent!! Fijn dat jullie zo genoten hebben van jullie huwelijksreis!!!
    Lieve groetjes, Jeannette

4. Beter had je deze vakantie niet kunnen beschrijven .
    Heel veel lotgenoten zullen ontzettend blij zijn met je tips en adviezen.
    Maar het is ook dankzij een ontzettend lief en makkelijk kindje als Loet met zo,n lieve zorgzame papa en mama dat deze huwelijksvakantie zo geweldig is verlopen.
    De heerlijke foto,s spreken voor zich.

Liefs Oma Corrie en opa Frans.

5. Pingback: EHBO: wat je moet doen als je kindje stikt! ⋆ MAMA to the maxMAMA to the max

Deel je ideeën

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Insiders list

Sta jij al op onze mailinglijst? Meld je aan en blijf op de hoogte van alle MttM updates!