Lees nu: Geld besparen deze herfst? [ 5 simpele & snelle tips]

Bikiniproof na een baby?


10 april 2017


N

Nee, ik heb geen sixpack waarmee ik kan showen op Instagram. Ik ben echt niet compleet gelukkig met mijn lijf. Maar na de bevalling van de tweede (Lot) had ik wel schoon genoeg van de (after-)zwangerschapskilo’s. Na de bevalling van Mees bleven er al 5 kilo ‘plakken’ en toen Lot er was kreeg ik nog 3 kilo cadeau. 8 kilo te veel, slik…

Net na de bevalling van Mees

 

Maar inmiddels zijn die 8 kilo er keurig netjes af. En ondanks dat ik nog steeds helemaal geen modellenlijf heb, voel ik me wel gezond en fit. Hoe die zwangerschapskilo’s verdwenen? Nou zo:

  1. De tweede auto ging de deur uit en we kochten een elektrische fiets. Met deze snelheidsduivel ben ik vaak net zo snel op een afspraak als met de auto. In de stad is het namelijk bezaaid met stoplichten.
  2. We kochten een huis met drie trappen en gingen op zolder werken (koffie: 2 trappen, voordeur: 3 trappen).
  3. Ik ging aan krachttraining doen (bodypump en twee keer per week 20 tot 30 minuten sporten met behulp van Youtube-filmpjes). Mees even op de Ipad, Lot in bed, ik aan het springen.
  4. Ik schrapte brood (nou ja, bijna…). Ik ontbijt voortaan met yoghurt, fruit, noten, citroensap, honing en kaneel. Dan heb je tot de lunch echt geen honger! En dan eet ik meestal salade, soep of een omelet met groente.
  5. Ik heb cheatdays. In het weekend neem ik gewoon een taartje, of een wijntje, of een taartje én een wijntje.
  6. Als ik een enorme craving heb (denk: ik moet NU een chocoladereep), denk ik even na over of het me nou echt iets gaat opleveren (behalve extra kilo’s).
  7.  Zoek hulp bij experts. Ik zie de meest geweldige initiatieven voorbijkomen. Van hardloopgroepjes tot afvalcoaches.
  8.  Benut je ‘vrije momenten’. Die heb je veel toch, als moeder? NOT. Toch heb je vast stiekem wel zo’n moment. Zo kan ik mijn half uurtje hardlopen mooi inplannen als Mees in het zwembad zijn baantjes trekt.
  9. Kijk af en toe naar een foto van jezelf waar de zwangerschapskilo’s nog duidelijk zichtbaar zijn. Het stimuleert je om toch die sportschoenen aan te trekken (en dan niet met sportschoenen aan op de bank te gaan zitten).

Bye, bye zwangerschapskilo’s 

En ben jij al ‘bikiniproof’? Zijn de zwangerschapskilo’s eraf? Wat zijn jouw tips? Ik ben heel benieuwd! 


Sports female NL 300317 - 210617 300x250

Facebook Comments
Kids NL 140317 - 210617 300x250
Romy

Romy

mede-eigenaar van TextVast - zakelijk en privé samen met Koen - Mees (2012) - Lot (2015) -DIY - duurzaam - vintage - reizen - beleven - haken - breien - lezen - schrijven - Instagram

2 Reacties op “
Bikiniproof na een baby?

  1. Bedankt voor de tips!! Ik moet binnen een paar weekjes bevallen en ben vast en zeker van plan die extra kilootjes er af te krijgen. Tenminste, dat denk ik nu toch 😉 Ik kan me inbeelden dat het zeker en vast niet eenvoudig is…
    Femke onlangs geplaatst…Dat gevoel wanneer je…My Profile

Deel je ideeën

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

CommentLuv badge

Insiders list

Sta jij al op onze mailinglijst? Meld je aan en blijf op de hoogte van alle MttM updates!